Facebookpagina Human Concern Twitteraccount Human Concern Youtubekanaal Human Concern Instagramaccount Human Concern Google Plus Human Concern LinkedIn Human Concern
Scroll naar boven

Vergoede zorg bij Human Concern

Vergoede zorg bij Human Concern

Zorg voor een geschikte zorgpolis die je zorgkosten vergoedt

Voor iedereen is het belangrijk om een zorgpolis te kiezen die de kosten voor de zorg die je nodig hebt volledig vergoedt. Als je een eetstoornis hebt en hiervoor in behandeling wilt, is ook de keuze voor een goede zorgpolis van groot belang. Vanwege de intensiteit en de duur is een behandeling in de gespecialiseerde GGZ kostbaar, maar wordt met de juiste basisverzekering volledig vergoed.

Overstappen kan tot uiterlijk 31 december 2018. De nieuwe zorgverzekeraar zegt de huidige zorgverzekering gratis en automatisch op. Overstappen is binnen enkele minuten geregeld. Mocht je nog twijfelen over welke polis je wilt kiezen voor het nieuwe jaar, zeg dan in ieder geval op tijd je huidige verzekering op (voor 31 december). Je hebt namelijk tot 31 januari 2019 nog de tijd om je aan te melden bij je nieuwe verzekeraar.  

Voor een volledige vergoeding bij een zorgaanbieder van jouw keuze, adviseren wij je een restitutiepolis af te sluiten. Hiervoor betaal je iets meer maandpremie dan een naturapolis, gemiddeld 4 á 10 euro per maand. Dit verschil in premie weegt echter niet op tegen het deel aan zorgkosten dat met een naturapolis niet vergoed wordt. Dit omdat je zorgkosten alleen vergoed worden bij een zorginstelling waar je zorgverzekeraar afspraken mee heeft gemaakt. Met een naturapolis kun je dus geconfronteerd worden met een zelfstandige bijdrage van soms duizenden euro’s per jaar voor een (intensieve) behandeling bij een niet-gecontracteerde gespecialiseerde GGZ-instelling.

Human Concern hanteert voor cliënten die een naturapolis hebben bij een zorgverzekeraar waarmee Human Concern geen contract heeft afgesloten een waarborgsom van € 5.000,- (prijspeil 2018; dit bedrag kan jaarlijks worden aangepast). De waarborgsom dient voorafgaande aan de behandeling door de cliënt aan Human Concern betaald te worden. Indien bij declaratie blijkt dat de zorgverzekeraar de kosten van de behandeling (maximaal het NZa-tarief) niet volledig vergoedt, wordt het niet-vergoede deel van de declaratie van Human Concern betaald uit de door de cliënt betaalde waarborgsom. Een eventueel restant wordt teruggestort. Indien je een restitutiepolis hebt afgesloten, is deze voorschotbetaling niet aan de orde.  

Let op: onderstaande informatie betreft informatie die in 2017 bekend is geworden over het jaar 2018! In december 2018 publiceren wij informatie over 2019!

Restitutiepolissen die de behandeling door Human Concern in 2018 volledig vergoeden zijn:

(VGZ) IZA eigen keuze restitutiepolis
(VGZ) IZZ-restitutiepolis
(VGZ) UMC, restitutiepolis
(VGZ) United Consumers, Eigen keuze restitutiepolis
(VGZ) Unive Zorg vrij restitutiepolis
(VGZ) VGZ Eigen keuze restitutiepolis
(VGZ) ZEKUR.nl Gewoon zekur vrij restitutiepolis
(DE FRIESLAND) De Friesland Vrije keuze restitutiepolis
(DSW) Stad Holland restitutiepolis
(MENZIS) Menzis basis vrij restitutiepolis
(MENZIS) PMA basis vrij restitutiepolis
(Zorg en Zekerheid) Zorg en Zekerheid Zorg Vrij restitutiepolis
(ASR) De Amersfoortse Restitutie polis

(ENO) Zorgdirect basisverzekering restitutie

Gecontracteerde zorg
Stichting Human Concern heeft voor het jaar 2018 een contract afgesloten met de verzekeraars Zilveren Kruis, CZ en ONVZ. Ben je verzekerd bij een van de zorgpolissen die hieronder vallen (zie afbeelding) en kom je bij Human Concern in behandeling, dan worden de behandelkosten volledig vergoed. Binnen de contracten met Zilveren Kruis, CZ en ONVZ is evenwel sprake van een 'omzetplafond'. Een omzetplafond is een maximumbudget dat een zorgaanbieder (in dit geval Human Concern) toegewezen krijgt door de zorgverzekeraar om te besteden in een kalenderjaar. Dit betekent dat er een beperking is in het aantal cliënten dat Human Concern in een kalenderjaar in behandeling kan nemen. Zodra het omzetplafond bereikt is, kan Human Concern in het betreffende jaar geen nieuwe cliënten in behandeling nemen. Human Concern krijgt voor de behandeling dan namelijk geen vergoeding meer. Je kunt je dan melden bij de afdeling ‘zorgbemiddeling’ van je zorgverzekeraar. LET OP: het omzetplafond van Zilveren Kruis is voor 2018 bereikt. Klik hier voor meer informatie. 

Kort-klinisch boost-behandeling Be-LeeF!
Als je wordt geïndiceerd voor de klinische boost-behandeling Be-LeeF! en Human Concern heeft geen contract met jouw verzekeraar dan dien je voor de behandeling vooraf toestemming te vragen aan jouw zorgverzekeraar. Wij helpen je daar uiteraard graag bij.

Een klein deel van de kosten die verband houden met deelname aan Be-LeeF! mag niet worden gedeclareerd onder de basisverzekering. Dit zijn bijvoorbeeld vliegkosten, vervoerskosten ter plaatse en de door Human Concern georganiseerde (weekend)activiteiten. De vaste aanvullende bijdrage voor Be-LeeF! bedraagt € 2.500,-. Deze aanvullende bijdrage staat los van het jaarlijks eigen risico of eventuele borgstelling en krijg je dus niet retour aan het einde van de behandeling.

Alhoewel wij ons best hebben gedaan de informatie zo zorgvuldig mogelijk te verzamelen, kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

Meer informatie:

Mocht je naar aanleiding van deze informatie nog vragen hebben of heb je hulp nodig bij het maken van een keuze, neem dan gerust contact op. Je kunt bellen naar 020 – 610 6224 of mailen naar info@humanconcern.nl.

- Veelgestelde vragen en antwoorden over een behandeling, behandelkosten en vergoede zorg
- Behandelaanbod Human Concern
- Behandeltrajecten

Direct aanmelden voor een behandeling

Deel deze pagina

Contactgegevens & Vestigingen

Human Concern

T 020 - 610 6224
F 084 - 836 27 59
E info@humanconcern.nl

Amsterdam

  Baden Powellweg 305 M
  1069 LH Amsterdam
T 020 – 610 6224
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Bilthoven

  Rembrandtlaan 22-a
  3723 BJ Bilthoven
T 030 - 711 6125
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Tilburg

  Berglandweg 32
  5022JB Tilburg
T 013-2053005
F 084-8362759
E info@humanconcern.nl

Den Haag

  Emmapark 3
  2595 ES Den Haag
T 070 – 450 0494
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Zwolle

  Emmawijk 7
  8011 CM Zwolle
T 038 – 711 4018
F 038 – 711 4019
E officezwolle@humanconcern.nl