Facebookpagina Human Concern Twitteraccount Human Concern Youtubekanaal Human Concern Instagramaccount Human Concern Google Plus Human Concern LinkedIn Human Concern
Scroll naar boven

Vergoede zorg bij Human Concern

Kies een zorgpolis die je behandelkosten volledig vergoedt en voorkom dat je volgend jaar een deel van je behandeling zelf moet betalen.

Als je een eetstoornis hebt en hiervoor in behandeling bent of wilt gaan, is de keuze voor een goede zorgpolis van groot belang. De tarieven binnen de gespecialiseerde geestelijke gezondheidszorg (GGZ) kunnen hoog oplopen, vanwege de behandelintensiteit en de duur van het zorgtraject.

De vergoeding van je behandelkosten is ieder jaar afhankelijk van de polis en zorgverzekeraar die je kiest. Zorgverzekeraars bieden verschillende polissen aan. Er bestaat een belangrijk verschil tussen een naturapolis en een restitutiepolis.

De meeste restitutiepolissen vergoeden de zorg bij Human Concern volledig.
Naturapolissen vergoeden de zorg van Stichting Human Concern niet volledig (tussen de 50-70%).

Als je een polis houdt of afsluit voor 2019, waarbij de behandelkosten bij Human Concern niet volledig vergoed worden, zal je een gedeelte van de behandelkosten zelf moeten betalen.


*Alhoewel wij ons best hebben gedaan de volgende informatie zo zorgvuldig mogelijk te verzamelen, kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.


Restitutiepolissen
Door het afsluiten van een geschikte restitutiepolis, heb je het recht op een volledige vergoeding van de behandeling bij Human Concern en kunnen we de declaratie van de behandelkosten rechtstreeks factureren aan je zorgverzekeraar.

Belangrijke mededeling: VGZ meldt op haar website dat onze zorg valt onder alternatieve zorg. Deze informatie klopt niet, mits je beschikt over de juiste restitutiepolis wordt je behandeling bij Human Concern volledig vergoed. 

Volledige vergoeding hebben we alvast kunnen vaststellen bij de volgende polissen:

ZorgverzekeraarCoöperatiePolisnaam
AEVITAE EU CARE Basisverzekering Restitutie
AEVITAEVGZEigen Keuze
IZAVGZ Eigen Keuze
IZZVGZRestitutie
UMC VGZ UMC Basis
UNIVE VGZ Zorg Vrij
VGZ VGZ Eigen Keuze
ZEKURVGZGewoon Zekur Vrij
ZORG & ZEKERHEID ZORG & ZEKERHEID Zorg Vrij

Voor alle overige aangeboden restitutie polissen van zorgverzekeraars, die niet in het bovenstaande overzicht vermeld staan, geldt een beperking binnen de polisvoorwaarden. Voor deze overige restitutiepolissen is er een waarborgsom van € 15.000 vastgesteld, omdat Human Concern niet rechtstreeks mag declareren aan de zorgverzekeraar.  Deze waarborgsom wordt na declaratie verrekend met je door de zorgverzekeraar (gedeeltelijk) uitbetaalde vergoeding. De verrekening vindt plaats tot een maximum van 100% van het geldende NZA-tarief.

Gecontracteerde zorg
Stichting Human Concern heeft voor het jaar 2019 een overeenkomst afgesloten met de zorgverzekeraars Zilveren Kruis/Achmea, CZ en ONVZ. Als je verzekerd bent bij een gecontracteerde zorgverzekeraar worden de behandelkosten bij Human Concern volledig vergoed.

Belangrijke mededeling: op de website van OHRA staat op dit moment dat Human Concern geen contract heeft met OHRA, dit is onjuiste informatie. OHRA heeft voor 2019 een contract met Human Concern. 

Gecontracteerde zorgverzekeraars 2019:

ZorgverzekeraarCoöperatie 
CZ CZ
NATIONALE NEDERLANDENCZ
OHRACZ
JUST CZ
ONVZ ONVZ
VVAA ONVZ
PNO ONVZ
ZILVEREN KRUIS ACHMEA
ZIEZOACHMEA
PRO LIFEACHMEA
AONACHMEA
AVÉRO ACHMEAACHMEA
DE FRIESLANDDE FRIESLAND
INTERPOLISACHMEA
OZFACHMEA
FBTOACHMEA

Binnen de overeenkomsten met zorgverzekeraars  Zilveren Kruis /Achmea, CZ en ONVZ is er sprake van een 'omzetplafond'.

Een omzetplafond is een maximumbudget dat een zorgaanbieder (in dit geval Human Concern) toegewezen krijgt door de zorgverzekeraar om te besteden in een kalenderjaar. Dit betekent dat er een beperking is in het aantal cliënten dat Human Concern in een kalenderjaar in behandeling kan nemen. Zodra het omzetplafond bereikt is, kan Human Concern in het betreffende jaar geen nieuwe cliënten in behandeling nemen. Human Concern krijgt voor de behandeling dan namelijk geen vergoeding meer van de zorgverzekeraar. Je kunt je dan melden bij de afdeling ‘zorgbemiddeling’ van je zorgverzekeraar.


Naturapolissen
Indien je bij een niet-gecontracteerde zorgverzekeraar verzekerd bent met een naturapolis, worden je behandelkosten bij Human Concern niet volledig vergoed.

Voor deze polissen hanteert Human Concern een waarborgsom, die betaald dient te worden voor de start van behandeling. 

Er geldt een waarborgsom € 5.000 indien Human Concern rechtstreeks mag declareren aan jouw zorgverzekeraar. En er geldt helaas een waarborgsom € 15.000 per jaar, indien Human Concern niet rechtstreeks mag declareren bij jouw zorgverzekeraar. Deze waarborgsom wordt na declaratie verrekend met je door jouw zorgverzekeraar (gedeeltelijk) uitbetaalde vergoeding. De verrekening vindt plaats tot een maximum van 100% van het geldende NZA-tarief. Meer informatie over evt. kosten vind je hier.


Ben je van plan om over te stappen van zorgverzekeraar?
Zeg dan direct je huidige verzekering op ( in ieder geval uiterlijk 31 december 2018).
Na opzegging heb je nog tot 31 januari 2019 de tijd om een nieuwe zorgverzekering af te sluiten.


Kort-klinische boost-behandeling Be-LeeF!
Als je wordt geïndiceerd voor de klinische boost-behandeling Be-LeeF! en Human Concern heeft geen contract met jouw zorgverzekeraar, dan dien je voor de behandeling vooraf toestemming te vragen aan jouw zorgverzekeraar. Wij helpen je daar uiteraard graag bij.

Een deel van de kosten die verband houden met deelname aan Be-LeeF! valt niet onder de basisverzekering. Dit zijn bijvoorbeeld vliegkosten, vervoerskosten ter plaatse en de door Human Concern georganiseerde (weekend)activiteiten. De vaste aanvullende bijdrage voor Be-LeeF! bedraagt € 2.500,-. Deze aanvullende bijdrage staat los van het jaarlijks eigen risico of eventuele borgstelling en krijg je dus niet retour aan het einde van de behandeling.

Alhoewel wij ons best hebben gedaan de informatie zo zorgvuldig mogelijk te verzamelen, kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

Meer informatie:

Mocht je naar aanleiding van deze informatie nog vragen hebben of heb je hulp nodig bij het maken van een keuze, neem dan gerust contact op. Je kunt bellen naar 020 – 610 6224 of mailen naar info@humanconcern.nl.

- Veelgestelde vragen en antwoorden over een behandeling, behandelkosten en vergoede zorg
- Behandelaanbod Human Concern
- Behandeltrajecten

Direct aanmelden voor een behandeling

Deel deze pagina

Contactgegevens & Vestigingen

Human Concern

T 020 - 610 6224
F 084 - 836 27 59
E info@humanconcern.nl

Amsterdam

  Baden Powellweg 305 M
  1069 LH Amsterdam
T 020 – 610 6224
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Nijmegen (opening vierde kwartaal 2019)

  ntb ntb
  ntb Nijmegen
T ntb
F ntb
E info@humanconcern.nl

Bilthoven

  Rembrandtlaan 22-a
  3723 BJ Bilthoven
T 030 - 711 6125
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Tilburg

  Berglandweg 32
  5022JB Tilburg
T 013-2053005
F 084-8362759
E info@humanconcern.nl

Den Haag

  Emmapark 3
  2595 ES Den Haag
T 070 – 450 0494
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Zwolle

  Emmawijk 7
  8011 CM Zwolle
T 038 – 711 4018
F 038 – 711 4019
E officezwolle@humanconcern.nl