Facebookpagina Human Concern Twitteraccount Human Concern Youtubekanaal Human Concern Instagramaccount Human Concern Google Plus Human Concern LinkedIn Human Concern
Scroll naar boven

Cliënten/familieraad

Cliënten/familieraad



Wat zijn wij?
De Cliënten/familieraad komt op voor de gemeenschappelijke belangen van cliënten die in behandeling zijn bij Stichting Human Concern. Deze invloed is geregeld in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen.

Wij zetten ons in voor de kwaliteit en continuïteit van alle behandeltrajecten, en streven naar de best mogelijke zorg voor elke cliënt in elke fase van herstel. Dit doen we door te luisteren naar cliënten en regelmatig in gesprek te gaan met het bestuur en de medewerkers van Human Concern. Wij geven de Raad van Bestuur daarbij gevraagd en ongevraagd advies over beleid en kwaliteit. Om ons in deze taak te ondersteunen geeft de Raad van Bestuur de Cliënten/familieraad inzicht in de resultaten van de behandeling en het cliënttevredenheidsonderzoek. Daarnaast begeleiden en ondersteunen wij cliënten en naastbetrokkenen die vragen of klachten over hun behandeling hebben of een idee of suggestie willen delen.

Contact
De cliënten/familieraad is er voor alle cliënten en naastbetrokkenen die een vraag of klacht hebben over hun behandeling, of een idee of suggestie willen delen. Je kunt contact met ons opnemen via clientenraad@humanconcern.nl.

Wie zijn wij?
De Cliënten/familieraad bestaat op dit moment uit de volgende leden:


Welmoed van Ens, voorzitter
Hoi! Ik ben Welmoed, sinds 2013 oud cliënt van Human Concern en hersteld van een eetstoornis. In de toekomst hoop ik mijn ervaringsdeskundigheid professioneel in te zetten bij het helpen van cliënten en verbeteren van behandelingen. Ik volg daartoe een opleiding tot psycholoog en klinisch onderzoeker. Binnen de cliënten/familieraad werk ik met veel passie en plezier aan het waarborgen van de kwaliteit van de zorg die Human Concern haar cliënten biedt.














Sanne Streefkerk, secretaris
Aangenaam! Ik ben Sanne Streefkerk. Sinds april 2016 actief binnen de cliënten/familieraad. 
Ook ben ik oud-cliënt bij Human Concern. Een cliëntenraad heeft ook mensen nodig die een specifieke deskundigheid hebben zoals beleidsmatige interesse, administratieve vaardigheden, juridische of financiële kennis. En niet te vergeten mensen die graag met de cliënten contact onderhouden! Want het contact met de achterban is de motor van de medezeggenschap en communicatie. Zelf ben ik nu bijna klaar met mijn opleiding tot verpleegkundige, jaren werk ik al met veel passie in de zorg. Ik loop warm voor duidelijke communicatie, zorg op maat en betrokkenheid, opkomen voor de belangen van cliënten en betrokkenen. Deze kwaliteiten mag ik ook binnen Human Concern inzetten. 






Hans Foppele, lid

Hallo, Aan mij is gevraagd een kort verhaaltje te schrijven over wie Hans Foppele is. De afgelopen 25 jaren heb ik bij NN en ING gewerkt in diverse functies. Als adviseur, salesmana-ger. regiomanager, projectleider, changemanager en regiodirecteur. De laatste functie in de rol van Broker waar ook de samenwerking werd gezocht met Zorgverzekeraars. Vorig jaar ben ik voor mij zelf begonnen  in de rol van business consultant en mijn missie is om bedrijven “beter te maken”.

De reden dat ik als vrijwilliger mij bij Human Concern heb aangemeld is dat mijn dochter in behandeling is en ik graag iets terug wil doen. Mijn waardering is groot over de wijze hoe hier de zorg is georganiseerd  en de inzet van de medewerkers.

Verdere weetjes: Ik ben alleenstaand en woon sinds kort in Amsterdam, mijn dochters zijn uitwonend studerend in Groningen (geneeskunde) en Amsterdam (communicatie wetenschap). Helaas heb ik door een ongeval mijn grootste hobby marathons lopen moeten opgeven en maar ben dit jaar gestart met wielrennen, dit doe ik naast crossfit. Sport is voor mij een belangrijk onderdeel in mijn leven. Ik hoop jullie binnenkort te mogen ontmoeten!



Suzanne Bevelander, lid

Dag allemaal, Mijn naam is Suzanne en ik ben sinds 2016 in behandeling bij Human Concern. De aanpak van HC verschilt in mijn beleving sterk van andere behandelinstellingen, wat gelukkig voor mij een hele positieve uitwerking heeft. Sinds 2018 ben ik lid van de Cliënten/Familieraad, omdat ik graag wil bijdragen aan het verbeteren van de zorg binnen HC. Als groeiende organisatie ontwikkelt en professionaliseert HC zich steeds verder en ik wil graag meedenken hoe het cliëntenperspectief hierin meegenomen kan worden.

Ik ben opgeleid tot psycholoog en werk momenteel in Hoofddorp. Ik kom uit Amsterdam en woon momenteel in Den Haag, samen met mijn vriend en kat. Daarnaast hou ik erg van hardlopen en improvisatietoneel in mijn vrije tijd.




Maaike Noorman, lid

Hallo! Ik ben Maaike Noorman, 23 jaar en sinds 2014 ben ik bij Human Concern in behandeling. De aanpak van HC is innovatief en uniek. Het heeft mij net als vele anderen geholpen in mijn weg naar herstel. Ik zet mij daarom graag in voor de cliëntenraad/familieraad om de unieke en innovatieve behandelingsaanpak van HC te waarborgen en te verbeteren. Op dit moment studeer ik Social Policy and Public Health aan de universiteit van Utrecht. Met mijn studie en mijn eigen ervaringen bij HC hoop ik in de toekomst bij te kunnen dragen aan het verbeteren van het beleid van de Nederlandse gezondheidszorg






Deel deze pagina

Contactgegevens & Vestigingen

Human Concern

T 020 - 610 6224
F 084 - 836 27 59
E info@humanconcern.nl

Amsterdam

  Baden Powellweg 305 M
  1069 LH Amsterdam
T 020 – 610 6224
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Bilthoven

  Rembrandtlaan 22-a
  3723 BJ Bilthoven
T 030 - 711 6125
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Tilburg

  Berglandweg 32
  5022JB Tilburg
T 013-2053005
F 084-8362759
E info@humanconcern.nl

Den Haag

  Emmapark 3
  2595 ES Den Haag
T 070 – 450 0494
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Zwolle

  Emmawijk 7
  8011 CM Zwolle
T 038 – 711 4018
F 038 – 711 4019
E officezwolle@humanconcern.nl