Facebookpagina Human Concern Twitteraccount Human Concern Youtubekanaal Human Concern Instagramaccount Human Concern Google Plus Human Concern LinkedIn Human Concern
Scroll naar boven

Cliënttevredenheid

Cliënttevredenheid

Hoe tevreden zijn cliënten over de zorgverlening? Dit is voor Human Concern een heel belangrijk kwaliteitscriterium voor goede zorg. Sinds 2012 voert Human Concern jaarlijks een cliënttevredenheidsonderzoek uit met behulp van de Consumer Quality Index (CQI), een in de GGZ gestandaardiseerde methode om de cliënttevredenheid te inventariseren. Cliënten die een behandeling afronden, vragen we ook de CQI in te vullen. Daarnaast wordt sinds medio 2015 ook een CQI aangeboden in het ROM-proces aan cliënten die een jaar in behandeling zijn.

Belangrijkste resultaten

2016

In 2016 is er een overgang gemaakt naar een nieuwe versie van de CQI (de CQI-GGZ-VZ). De meeste vragen zijn hetzelfde als de voorgaande CQI-versies (zoals de rapportvraag), deze versie is echter uniform voor alle GGZ-aanbieders. Het rapportcijfer in 2016 is een 7.7 voor de oude variant en een 8.3 voor de nieuwe CQI. Gemiddeld komt dit op een 8 uit voor 2016.

De keuzevrijheid van de betrokkenheid van naasten komt als beste naar voren met een score van 4.4 (van de 5), evenals bejegening (4.4). De gele grafiekbalk is het landelijk gemiddelde over de GGZ-instellingen en de blauwe balk de score van Human Concern op de nieuwe CQI over 2016.





2014/15

Cliënten geven aan het einde van hun behandeltraject Human Concern gemiddeld een 8.3 als waardering voor de behandeling.

  • 96% van de cliënten geeft aan dat de behandelaar in voldoende mate de klachten begrijpt;
  • 91% van de cliënten is van mening dat de behandeling de juiste aanpak is voor zijn of haar klachten;
  • 98% van de cliënten geeft aan dat er samen met de behandelaar doelen voor de behandeling zijn geformuleerd.

2013

Cliënten geven gemiddeld een 8.1 als waardering voor de behandeling bij Human Concern.

  • 96% van de cliënten geeft aan dat behandelaar in voldoende mate zijn of haar klachten begrijpt (zie grafiek 1);
  • 84% van de cliënten geeft aan altijd serieus genomen te worden door de behandelaar;
  • 90% van de cliënten geeft aan de juiste behandeling gekregen te hebben.

Grafiek 1. Begrijpt je behandelaar in voldoende mate wat je klachten zijn?





Deel deze pagina

Contactgegevens & Vestigingen

Human Concern

T 020 - 610 6224
F 084 - 836 27 59
E info@humanconcern.nl

Amsterdam

  Baden Powellweg 305 M
  1069 LH Amsterdam
T 020 – 610 6224
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Bilthoven

  Rembrandtlaan 22-a
  3723 BJ Bilthoven
T 030 - 711 6125
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Tilburg

  Berglandweg 32
  5022JB Tilburg
T 013-2053005
F
E info@humanconcern.nl

Den Haag

  Emmapark 3
  2595 ES Den Haag
T 070 – 450 0494
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Zwolle

  Emmawijk 7
  8011 CM Zwolle
T 038 – 711 4018
F 038 – 711 4019
E officezwolle@humanconcern.nl