Facebookpagina Human Concern Twitteraccount Human Concern Youtubekanaal Human Concern Instagramaccount Human Concern Google Plus Human Concern LinkedIn Human Concern
Scroll naar boven

Irene de Groot

Irene de Groot

Mijn naam is Irene de Groot en ik werk als Ervaringsprofessional® bij Human Concern. Ik heb de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening in Amsterdam gevolgd en afgerond.

De acht jaren die mijn eetstoornis in beslag nam waren zwaar, ellendig en eenzaam, maar zijn voor mij geen weggegooide tijd. Het is een tijd die ik heb meegemaakt om vooral daarna heel veel te leren en te kunnen genieten. De eetstoornis die ik had en nog meer het herstellen ervan heeft mij geholpen om te weten wat ik nodig heb, wil, wat ik waard ben en hoe hier vervolgens mee om te gaan.

Naast mijn opleiding ben ik drie jaar gastdocent geweest op middelbare scholen om zoveel mogelijk leed van onzekere mensen (met potentiële eetstoornissen) te voorkomen. Dit heb ik als een bijzonder vrijwilligersproject ervaren. Ik merkte dat de 'post-eetstoornissenwereld' een fijne wereld om in te werken is, met allemaal lieve mensen die de kracht in zichzelf hebben ontdekt en kunnen genieten van het leven.

Naast reizen en buiten zijn houd ik van een heleboel dingen. Dansen is een passie van me, bikkelen en dan iets bereiken, tennis, scouting, kamperen, familie, vrienden en mijn kat. Deze bezigheden hebben mij ook geholpen om nooit meer terug te hoeven grijpen naar mijn eetstoornis die ik had.

Nooit gedacht dat ik ooit in staat was om in mijn eentje te reizen, laat staan een studie te doen waarbij ik zelf mensen zou kunnen helpen. Zeker in de periode van mijn eetstoornis schaamde ik mij voor dit idee en vond ik mezelf labiel en idioot. Gelukkig had ik goede hulptroepen om mij heen verzameld en heb ik heel persoonlijke hulp mogen ontvangen, waarbij er aandacht was voor mij als persoon. Mede hierdoor heb ik mij toch laten leiden door mijn wensen voor de toekomst.

Tijdens mijn studie heb ik mij gespecialiseerd in 'geestelijke gezondheidszorg in cliëntperspectief'. Hoe wordt de GGZ eigenlijk ervaren door klanten, cliënten of patiënten? Een bewuste keuze op mijn uitgestippelde pad: mensen begeleiden die, net als ik vroeger, een eetstoornis of eetprobleem hebben en hen ondersteunen naar 100% herstel en zelfs geluk. Bij het schrijven van mijn scriptie kwam ik Human Concern tegen en wist ik dat het werken voor Human Concern mijn enige doel was voor de aankomende jaren. Daar kon ik mijn weten en overtuigingen de ruimte geven en deze officieel uitdragen.

Irene

Deel deze pagina

Contactgegevens & Vestigingen

Human Concern

T 020 - 610 6224
F 084 - 836 27 59
E info@humanconcern.nl

Amsterdam

  Baden Powellweg 305 M
  1069 LH Amsterdam
T 020 – 610 6224
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Nijmegen (opening vierde kwartaal 2019)

  Sint Annastraat 125-127
  6524EM Nijmegen
T 020 – 610 6224
F ntb
E info@humanconcern.nl

Bilthoven

  Rembrandtlaan 22-a
  3723 BJ Bilthoven
T 030 - 711 6125
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Tilburg

  Berglandweg 32
  5022JB Tilburg
T 013-2053005
F 084-8362759
E info@humanconcern.nl

Den Haag

  Emmapark 3
  2595 ES Den Haag
T 070 – 450 0494
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Zwolle

  Emmawijk 7
  8011 CM Zwolle
T 038 – 711 4018
F 038 – 711 4019
E officezwolle@humanconcern.nl