Facebookpagina Human Concern Twitteraccount Human Concern Youtubekanaal Human Concern Instagramaccount Human Concern Google Plus Human Concern LinkedIn Human Concern
Scroll naar boven
Nieuws
< Terug naar overzicht

Cliënt selecteert behandelaar eetstoornis op openheid en gelijkwaardigheid

Cliënt selecteert behandelaar eetstoornis op openheid en gelijkwaardigheid 10 mei 2017




Cliënt selecteert behandelaar eetstoornis op openheid en gelijkwaardigheid

Professionele nabijheid belangrijkste criteria bij werving en selectie Ervaringsprofessionals


Amsterdam, 10 mei 2017 – Openheid en gelijkwaardigheid zijn de belangrijkste criteria bij het werven en selecteren van behandelaren van een eetstoornis. Dat stellen zowel huidige als ex-cliënten die te maken hebben (gehad) met een eetstoornis, zoals anorexia of boulimia. Deze conclusie werd getrokken na afloop van de eerste succesvolle wervings- en selectieronde bij Human Concern, centrum voor eetstoornissen. De cliënten namen actief deel in het sollicitatieproces door speedinterviews met de kandidaten af te nemen en hadden daarbij een cruciale stem in de beslissing om iemand aan te nemen. De belangrijkste eis was dat de potentiële ervaringsdeskundige GGZ-professional (Ervaringsprofessionals) hoog moest scoren op het gebied van professionele nabijheid.

Human Concern heeft het wervings- en selectieproces over een compleet andere boeg gegooid en cliënten meer zeggenschap gegeven in het proces. Professionele nabijheid, één van de speerpunten van Human Concern, is een absolute must volgens de cliënt. Zaken als leeftijd, werkervaring en opleiding zijn hier ondergeschikt aan. Uiteraard zijn alle kandidaten door Human Concern vooraf gescreend op de strenge eisen die horen bij het werken in een gespecialiseerde GGZ-instelling.

Carmen Netten, directeur bij Human Concern: “Onze visie is dat cliënten centraal staan tijdens de behandeling van hun eetstoornis en de bejegening door een gelijkwaardig intermenselijk contact tussen behandelaar en cliënt. Deze nieuwe vorm van werving en selectie sluit hier naadloos bij aan. Dit wordt overigens ook in wetenschappelijk onderzoeken bevestigd. De mening van cliënten over de toekomstige behandelaars bij Human Concern is doorslaggevend. Hiermee is Human Concern als GGZ-instelling uniek.”

Ilana Okker, HR-adviseur bij Human Concern: “Deze eerste selectieronde in zijn nieuwe stijl blijkt ontzettend succesvol. Allereerst omdat we een flink aantal Ervaringsprofessionals mogen verwelkomen in ons team. Daarnaast omdat het profiel van deze Ervaringsprofessionals perfect aansluit op de wensen en behoeften van onze cliënten. Zo zijn we zeker van een directe klik. Dit is essentieel voor duurzaam herstel van een eetstoornis.”

Het profiel dat Human Concern op dit moment werft is bijzonder, namelijk ervaringsdeskundige GGZ-professionals; Ervaringsprofessionals®. Hiermee combineert Human Concern vakkennis met de kracht van ervaringsdeskundigheid. Vanuit de overtuiging dat de inbreng van ervaring in een behandeling bijdraagt aan begrip, openheid, vertrouwen, hoop en dus aan een succesvol proces naar duurzaam herstel. Op dit moment staan er nog een aantal vacatures open. Klik hier voor een overzicht.


Download hier het volledige persbericht.


Deel deze pagina

Contactgegevens & Vestigingen

Human Concern

T 020 - 610 6224
F 084 - 836 27 59
E info@humanconcern.nl

Amsterdam

  Baden Powellweg 305 M
  1069 LH Amsterdam
T 020 – 610 6224
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Bilthoven

  Rembrandtlaan 22-a
  3723 BJ Bilthoven
T 030 - 711 6125
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Zwolle

  Emmawijk 7
  8011 CM Zwolle
T 038 – 711 4018
F 038 – 711 4019
E officezwolle@humanconcern.nl

Den Haag

  Emmapark 3
  2595 ES Den Haag
T 070 – 450 0494
F 084 - 836 2759
E info@humanconcern.nl

Groningen

  ntb ntb
  ntb ntb
T ntb
F ntb
E info@humanconcern.nl