Wachttijden

De gerealiseerde wachttijden op deze pagina zijn gemiddelde wachttijden, gebaseerd op hoe lang cliënten de afgelopen twee maanden hebben gewacht. De wachttijd intake is de tijd tussen jouw aanmelding tot aan de intake. De behandel wachttijd is de tijd tussen de intake en de start van de behandeling. De verwachte wachttijd voor jou persoonlijk kan afwijken.

INFORMATIE
Wachttijden

Dit zijn de gerealiseerde wachttijden van de cliënten die de afgelopen twee maanden in zorg zijn gekomen:

*Aan bovengenoemde actuele wachttijden tot intake kunnen geen rechten ontleend worden, deze wachttijden kunnen wekelijks sterk fluctueren (bijv. door uitval of een tekort aan therapeuten).


Geüpdatet: 16-04-2025

Dit zijn de gerealiseerde wachttijden van de cliënten die de afgelopen twee maanden in zorg zijn gekomen:

*Aan bovengenoemde actuele wachttijden tot intake kunnen geen rechten ontleend worden, deze wachttijden kunnen wekelijks sterk fluctueren (bijv. door uitval of een tekort aan therapeuten).


Geüpdatet: 16-04-2025

Start van je behandeling

Zodra je aanmelddossier compleet is (zie hiervoor de aanmeldprocedure), nemen we je aanmelding in behandeling, dit is ook het moment dat je op de wachtlijst voor intake komt te staan. Houd er rekening mee dat de wachttijden voor de intake zoals die hierboven staan vermeld anders kunnen zijn op het moment dat je jouw aanmelddossier compleet hebt aangeleverd.

De uitgangspunten van de visie van Human Concern op een rij:

  • Geloof dat je van een eetstoornis duurzaam kunt herstellen;
  • Gebruik de kracht van Ervaringsprofessionals;
  • Pak de eetstoornis in de kern en in het geheel aan voor blijvend resultaat;
  • Verhoog de interne motivatie in plaats van dwang en straf;
  • Volg het tempo en de grenzen van de cliënt;
  • Binnen de gestandaardiseerde behandeltrajecten die Human Concern aanbiedt, bieden we individueel wat nodig is (standaard op maat);
  • Benader een cliënt met respect en vanuit gelijkwaardigheid;
  • Ga uit van het gezonde deel van een cliënt;
  • Erken en benut de eigenwijsheid van de cliënt;
  • Gebruik de eetstoornis als bron van informatie;
  • Zie een terugval als onderdeel van het herstel.

En op deze manier geven wij vorm aan onze missie: onszelf overbodig maken door duurzame genezing na te streven.